Dil Seçimi

Filistin ve Bağdat Çocuklarının Göklerindeki Kuşlar/Hasan EJDERHA

    
I.
Bana minik kuşum deme anne!
Kuş tüyü gibi olduğuna da inanmıyorum saçlarımın
Bana yalan mı söyledin anne?
Neden kanadı saçlarım gibi değil bu kuşların?
Neden ateşlere kesiyor geçtiği her yer?
Bu kuşlar geçince herkes neden ölüyor anne?
Gelir demiştin babam giderken;
Babam neden gelmedi anne?
Bundan sonra nasıl inanırım sözlerine;
Ben nasıl el açıp dua ederim Bağdat’ın göklerine.

Kuşlar demirden mi anne?
Bu kuş nasıl konar çiçeklerin üstüne?
Hatırlar mısın anne?
Kardeşime küsünce: “gül bakalım”
“kuş konsun yüzüne” derdin sevgiyle.
Bu kuş mu kondu kardeşimin yüzüne?
Bunu neden istedin anne?
Ölünce ninem: “kuşlara yoldaş gitti” demişti babam.
Ninemi neden gönderdiniz anne?
Ben kuşları sevmiyorum bundan böyle.

II.

Bizim kimsemiz yok mu anne?
Neden yanıyor Gazze?
Her cenazenin ağlayanı az sonra cenaze
Camimizi/e vurdular anne!
Gene demirden kuşlar geldi
Kustu ateşten kusmuklarını
Söyle anne söyle anne!
Ben nasıl el açarım Gazze göklerine.

Yer yandı, gök yandı, bebekler yandı
Anne bu yangına hangi yürek da(e)yandı?
Ağla/yandı Gazze...! dünya/da-yandı.

Hiç yorum yok: