Dil Seçimi

Haksızlık Etmezmiş Aşka Çiçekler

Hasan EJDERHA      
Akşamın hüzünlü kanatları çöker ikindilerime
aşk zamanı neden yorar, neden yorulur aşk zamandan?
haykıran bir geceyi taşır göz kapaklarım
kalmadı sarı yapraklı güzden eser ruhumda
yarım kalan bir şiirin hüznünü yaşarım.

Haksızlık etmezmiş aşka çiçekler
gece hüzün, uyku hüzün, rüya hüzün...
neden çağrısı yok, ilhamı yok bende gündüzün?
adamlar ve adımlar dolaşır oysa avuçlarımda...

Bahar geldi; göz kırparak yıldızlar gülüşür
dirildi her şey, doğrulup bulutlarla öpüşür
yorulup kaldım mı kimsesiz, anne, yok muyum yoksa?
söylenmemiş mısralar yüreğimde niye üşür?
bensiz olacak ne varsa oldu mu dünyada?
dirildim sanıyordum oysa;
devasa bir ömrün, zarif kimliği sürünür ardım sıra.

Hatırı, haysiyeti yok mu anne, söylenen bunca sözün?
neden çağrısı yok, ilhamı yok bende gündüzün?
hangi yüzümle eş, hangi yüzümle babayım? 
hangi yüzümle oğulum sana?
hangi yüzüm senden?
hangi yüzümle öleceğim?
hangi yüzüm kalacak hatıralarda?
ne çok yüzüm varmış,
hangisi şair, adımla hangisi çağrılır yüzümün?
gözümün gördükleri hangi yüzüme yansır?
hangi yüzüm utanınca kızarır?
arsız olan yüzüm hangisidir?
“eyvah benim oğlum delidir” deme anne
ben her bahar böyle olurum, bir de ramazanda
haykırır bütün azalarım.

Anne, bir şeyi anladım
öğrendiğim çok şey yok oysa
haksızlık etmezmiş ihanet etmezmiş çiçekler aşka.

1 yorum:

Adsız dedi ki...

hangi yüzümle eş, hangi yüzümle babayım?
hangi yüzümle oğulum sana?
hangi yüzüm senden?
hangi yüzümle öleceğim?
hangi yüzüm kalacak hatıralarda?
ne çok yüzüm varmış,
hangisi şair, adımla hangisi çağrılır yüzümün?
gözümün gördükleri hangi yüzüme yansır?
hangi yüzüm utanınca kızarır?
arsız olan yüzüm hangisidir?
“eyvah benim oğlum delidir” deme anne
ben her bahar böyle olurum, bir de ramazanda
haykırır bütün azalarım.