Dil Seçimi

SEVGİYLE DİRİLEN HAYAT/Hasan EJDERHA

            Maşallah Celalettin KURT’a; gönülden Maşallah.
Bir yazıya böyle başlanır mı? Yazı seni böyle başlatırsa başlanır elbette. Öteden beri hayranım Celalettin’in çalışkanlığına, üretkenliğine ve dolayısıyla ortaya çıkan eserlerine. Şiir, Türkü, Hikâye, Dergicilik, Dernekçilik, Eğitim, Dostluk. Daha sayabiliriz. Ne kadar güzel haslet varsa sayabiliriz Celalettin KURT için. Her güzel hareketin içinde adı geçer. Zira O’nun adı geçtiği zaman; yüzünü gördüğünüz zaman, saydığımız güzel hasletler aklınıza gelir.
Kurgan Edebiyat yayınları arasında çıkan SEVGİYLE DİRİLEN HAYAT- Hikâyeler kitabının adı da yukarıda saydığımız hasletleri hatırlatmıyor mu size?
Lütfedip imzalayarak göndermiş SEVGİYLE DİRİLEN HAYAR- Hikâyeler ve BU TÜRKÜYÜ SENLE SÖYLEMEK VARDI şiir kitabını. BU TÜRKÜYÜ SENLE SÖYLEMEK VARDI Berikan Yayınları arasında çıkmış. Kitap üç bölümden oluşuyor: Birinci Bölüm FİRÂK VAKİTLERİ. İkinci Bölüm: ADANMIŞ BİR AŞKIN SEFERİNDEYİZ, Üçüncü Bölüm  ise YARI MAVİ BİR İSTANBUL ŞARKISI.  İkisini de bir hafta sonu okudum. Şiirlerini daha önce de okumuştum Celalettin KURT’un. Musikide ve şiirdeki mahareti herkesçe malum… Hikâye yazdığını bilmiyordum açıkçası. Hikâyelerini okurken epey paragrafta durup daldım. Eskilere, eski hatıralara gittim. Yoğunlukla kendi hikâyesini yazmış Celalettin KURT. Kendi menkıbesini paylaşmış dostlarıyla. Hayatına dair menkıbesi oluşurken kayıtlar yapmış da, sanki geri başa sarıp, dostlarıyla izlemekte veya dostlarını izlemeye davet etmektedir.

On altı hikâye yayınlamış SEVGİYLE DİRİLEN HAYAT kitabında. Okuduğunuz her hikâyede, kendi hayatınızın yazılmış olduğunu sanacaksınız. Yine okuduğunuz her hikâyede “Aaa! Bu olay benim başıma gelmişti” Celalettin KURT benim hikâyemi yazmış diyeceksiniz. Anadolu insanı, Anadolu insanının yaşadıkları, acıları, sevinçleri hep aynıdır demek istemiş aslında Celalettin KURT. Nihayetinde bu medeniyetin çocuklarının menkıbeleri hep aynı noktalarda kesişmez mi? Kesişip de birbirine karışmaz mı?
Gönlüne bereket Celalettin Hoca’nın; şiirlerini sazı eşliğinde türküler dinler gibi okuduk. Hikâyelerini kendi hayatımıza dair hikâyeleri okur gibi okuduk. Hüznümüzü, sevincimizi, acılarımızı yeniden yaşadık.
Biz türkü söylemeye hazırız Celalettin KURT. Hadi Bu Türküyü Senle Söyleyelim.

 http://www.yoldakikalemler.blogspot.com
Adresinde kitapların tanıtımı yapılmıştır.



Hiç yorum yok: